Chico 2020

‘s Avonds rond 18 uur was alles aan boord voor een vakantie van 3en halve week
Zoals hij ons altijd onvoorspelbaar, dus we zien wel waar de reis naar toe gaat.
Dus geen route uitgestippeld. Het enige wat ik had gezegd tegen Arjan; Ik wil graag een keer naar de Vinkeveense plassen. Nou ik kan jullie zeggen: Die hebben we gezien en die vergeten we nooit meer!

Wo. 22Juli
We zijn vertrokken naar Leidschendam, onze eerste stop
Natuurlijk voor een heerlijk ijsje bij de sluis en een overnachting gedaan.
Ondanks de drukte hadden we een mooi plekje

Do. 23 Juli
We zijn om 9.30 vertrokken uit L dam, richting Everleens (Westeinder plassen)
We zijn speciaal een stukje opgevaren om de heerlijke paling te proeven en die was heerlijk!!
Een stukje terug gevaren om bij De Hem te overnachten, waar we heel mooi aan de graskant lagen met het warme weer. En waar je ook nog gezellig bij De Kombuis een heerlijk hapje kunt eten en even een heerlijke douche.

Vrij. 24Juli
Vanaf De Hem vandaag 0m 10 uur vertrokken richting Uithoorn. Daar kwamen we onderweg Willem Gonnie en Rob en Carla tegen. Natuurlijk even aangemeerd en ff bijgekletst. Daarna verder naar de haven van Uithoorn.

Za. 25 Juli
We zijn om  10.30 vertrokken uit Uithoorn richting Vinkeveense Plassen. De Proostdijersluis. Hier betaal je 7euro om op de plassen te komen. Toen 2 uur heerlijk gevaren daar en toen hoorden we een klap bij het keren en reageerde de Chico niet meer voor of achteruit!
Uiteindelijk gedobberd de goede kant op bleek achteraf en aangemeerd bij een ex werkschip. De eigenaar van dit schip was dus ook de eigenaar van het eilandje en die kwam ons al heel snel te hulp.
En daar kwamen we er al snel achter mede dankzij de schipper en andere helpende mensen dat inderdaad onze schroef eraf was.
We mochten daar blijven liggen en heeft de schipper ons Ma. 27Juli gesleept naar Jachthaven Bon waar onze Chico geheld is. Dus op zoek naar een nieuwe schroef, spie, moer, enz. Dit was mede door de schipper die ons ongelooflijk geholpen heeft.

Woensdag allemaal voor elkaar.
We hebben toen nog een nachtje bij deze geweldige man aan zijn eilandje gelegen. We mochten met zijn peddelbootje naar het vaste land en ook daar stonden de fietsen klaar om boodschappen te doen, aangezien een van onze vouwfietsen gepikt was in Uithoorn
Het was weer een geweldige ervaring met deze man.
Arjan mocht op zijn fiets van 75jr oud die nog van zijn grootvader was geweest, maar hij fietste als een nieuwe zei Arjan.
Wat hebben we gelachen. We hebben ondanks de pech een paar geweldige dagen gehad met deze man
die met zijn auto met ons op pad ging om alles te regelen. En ook heeft hij alle mooie dingen per auto nog aan ons laten zien. Geweldig!!!

Do. 30Juli
Om 11.15 zijn we daar vertrokken
Kregen weer een sluis van 7euro om de Vinkeveense plassen te verlaten
Op naar Weesp. Na 7uur gevaren te hebben waren we in Smal Weesp aangekomen na een hele een mooie tocht via de Geuzensloot, de Angstel en dan Nieuwe Wetering en dan Amsterdam Rijnkanaal over gestoken om vervolgens bij Nieuwersluis op de Vecht uit te komen.
Uiteindelijk na 7uur in Smal Weesp aangekomen. Daar ook nog een mooie plek aan de graskant en vlakbij sanitair. Heerlijk buiten eten gemaakt. Wel moet je 3euro voor de bruggen in het klompje doen.
De oversteek bij Driemond was afgesloten

Vrij. 31 Juli
Om 12.30 vertrokken uit Weesp richting Jachthaven Nulde. Daar waren we na een mooie tocht om 18.15uur aangekomen. Was een heerlijke plek. Een mooie nieuwe haven met een hapje eten, douches en wasmachine.

Za. 1 Aug.
Zijn we daar dan ook nog een nachtje gebleven en ondanks de hitte heerlijk gewandeld  en genoten van de mooie omgeving

Zo. 2 Aug
Zijn we na een ontbijt van heerlijk verse broodjes (100mtr lopen) vertrokken naar Harderwijk. We hadden al vernomen dat je daar op tijd moest zijn ivm drukte. Dat was idd zo: we hadden echt nog maar net een plekje. Om 10 uur waren we er. Daar zijn we dan ook 2 nachten gebleven
Het was een schitterende nieuwe boulevard tegenover het Dolfinarium waar je s avonds de zeehonden hoorde schreeuwen.

Ma. 3 Aug.
Kwamen Frans en Wil gezellig langs bij ons. Die lagen bij Jachthaven De Knar.
Met een fikse regenbui hebben we ons heerlijk vermaakt binnen met een hapje en een drankje.

Di. 4 Aug.
‘s Ochtends om 8.45 vertrokken naar Elburg waar wij om 11uur  aankwamen. Zeker de moeite waard om daar  gezellig rond te wandelen en natuurlijk weer heerlijke vis! Ook weer een schitterend mooie haven met alles erop en eraan

Wo 5 Aug.
Om 9uur vertrokken uit Elburg. Op naar Kampen waar wij om 12.uur arriveerden in Jachthaven Bovenhaven. Een kleine maar heel vriendelijke haven met mooi sanitair. ‘s Middags ondanks de hitte Kampen ingegaan, een geweldig mooie stad met mooie terrasjes.
Do. 6 Aug.
Om 10.30 vertrokken uit Kampen richting Blokzijl. Wat een hitte maar zeker de moeite waard

Vrij. 7Aug.
Om 10.30 vertrokken uit Blokzijl richting Urk.
De tocht ernaar toe was best saai, maar was achteraf gezien zeker de moeite waard.
Urk was een mooie belevenis met oude kleine vissershuisjes en ook de Urkerwaslijnen zonder knijpers  die je daar kan kopen. En jah. ...ook de kapperszaak van Teun Föhn van tv gezien. Helaas gesloten ivm de hitte.
Het was geweldig om hier te vertoeven en wij zijn daar dan ook nog een nachtje gebleven.
Heerlijk vis gegeten op een terrasje bij de boot

Op Zo. zijn we daar vertrokken. Het is daar ook echt ZONDAG, alles is gesloten. Je kan er zelfs bij een onbemande pomp niet eens diesel tanken! (Gelukkig hadden wij dat op dat moment niet nodig)
En toen echt vertrekken. Spannend besluit!!! Wel of  niet over het IJsselmeer? We hadden de keuze gemaakt: We gaan! Het was goed te doen. Oversteek Urk – Ketelmeer. Het weer was gunstig, weer een mooie belevenis!  14.30 aangekomen in Biddinghuizen bij Jachthaven Riviera Beach. Erg warm, dus heerlijk bij de boot gebleven en gebruik gemaakt ‘s avonds van een heerlijke douche

Ma. 10 Aug.
Wij hoorden dat het een vd komende dagen zou gaan spoken, dus wij besloten om snel over de Randmeren te zijn voordat het ging....
Eerst van Biddinghuizen naar Nulde en daar kwamen we 14.30 aan

Di. 11Aug
Om 9.30 vertrokken en de Randmeren overgegaan.
Daar kwamen we Willen Landmeter nog tegen. De andere kant op
Wat is het daar mooi om te zien. De diepte van het water: Wij in de vaargeul en andere aan de kant tot hun knieën in het water!! Het was een zeer warme dag. Terug bij Muiden. Het was dus ivm de hitte afzien in de sluis. Om 15.30 waren we weer in Smal Weesp

Woe. 12 Aug.
Uiteindelijk pas om 12.30 vertrokken uit Smal Weesp ivm weer storing Driemond. Uiteindelijk toch weggegaan. Het was een geweldige tocht. Op naar Aalsmeer via A’dam via Amstelmeer, enz.
Spannend al die vaste bruggen! We zeiden: We gaan, desnoods weer terug!!! Maar het lukte allemaal
Het was een super tocht. Uiteindelijk om 19 uur Aalsmeer na een heerlijke dag varen

Do. 13 Aug
‘s Ochtends vertrokken uit Aalsmeer naar Lisse. Voor de Schiphol brug kwamen we Marco en Jacqueline tegen. Die gingen richting Haarlem. Gezellig met elkaar opgevaren. Hier hebben we ook gezien hoe ze de bruggen aan het koelen waren met een tractor. Uiteindelijk waren wij om 15.30 in Lisse en Marco en Jacqueline bij de Mooie Nel

Vrij. 14 Aug.
We vertrokken om9.30 na een leuk verblijf in een mooie haven en heerlijk eten gehaald te hebben bij de Chinees op loopafstand.
Om 11.30 aangekomen op De Hem. Weer een heerlijk plekje aan de graskant

Za. 15 Aug.
Om 11.30 vertrokken richting Leidschendam. Even een pauze bij de Doesbrug in Hoogmade van 3 kwartier
En zo kwamen we om 15uur aan in Leidschendam. Natuurlijk nog even een heerlijk ijsje.

Zo. 16Aug.
Helaas komt er ook een einde aan een geweldige vakantie met hele mooie vaarroutes en zeker hele mooie herinneringen.

Zo kwamen wij rond 14 30 in onze thuishaven aan WSVO
Met een warm onthaal.

Groetjes van Helma en Arjan

Wil je alle foto's zien, dubbelklik dan op de Chico