woensdag 19 juni 2013

Hoog water in 't dorp!

Gistermorgen hebben we iets unieks meegemaakt: het water van het Noorderkanaal, dat altijd wel een beetje op en neer gaat, kwam zó hoog dat het via de hellingbaan ons terrein opliep en via de putten in het riool terecht kwam.
Dat was wel heel bijzonder en ik wilde wel eens weten wat er aan de hand was. Toen heb ik geprobeerd om via de marifoon contact te krijgen met de Parksluis, want daar moest dat water tenslotte vandaan komen. Dat lukte niet, maar ik had toevallig (?) het telefoonnummer van de sluis in mijn mobieltje. De sluismeester kon me geruststellen: er was niets kapot, maar er werd op verzoek van Rijnland water ingelaten omdat de waterstand daar erg laag was doordat het al een poosje niet meer echt geregend had. Hij vertelde ook dat het natuurlijk niet de bedoeling was dat de boel onderliep, maar dat kwam weer doordat bij de Hooge Brug de Schie een stuk smaller is, waardoor het water niet zo snel kan doorstromen. 
Na een poosje zakte het water dan ook weer naar het normale peil.



Saar vond het niet erg hoor.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten