dinsdag 25 juni 2013

Hulp bij het groenonderhoud

In mijn mailbox trof ik vorige week een heel speciale bijdrage van Urwin Fräser. Hier volgt zijn stuk:


Hoi Aad,

Vandaag ben ik met een aantal van mijn leerlingen langs geweest op de haven om de groenvoorziening te onderhouden.
Ik werk op een school voor zeer moeilijk lerende kinderen (ZMLK) met een verstandelijke beperking en (soms) wat gedragsproblematiek.
Qua leeftijd zijn onze leerlingen tussen de 13 en 20 jaar en vallen dus onder het voortgezet speciaal onderwijs (VSO). In de laatste jaren van hun schoolcarrière leggen wij hier de nadruk op het vergroten van de zelfredzaamheid, door middel van het geven van praktisch onderwijs.
Ondanks het feit dat een zeer select groepje leerlingen zal doorstromen naar volledig betaalde arbeid, is het van groot belang dat ze kennis maken met de diverse soorten arbeid, waarbij ze kunnen snuffelen aan werkzaamheden die ze (wellicht) later (kunnen) gaan doen.
Wij van het Rotterdam College zijn dan ook erg blij dat we de mogelijkheid krijgen om op de haven diverse werkzaamheden kunnen verrichten.

In de bijlage vind je foto's van de leerlingen aan het werk en als je goed kijkt zie je dat ondergetekende ook zelf zijn handjes laat wapperen. (voor Gerrit foto gaarne toevoegen als bewijsmateriaal!)bij deze!

Vooralsnog zullen wij tot aan de aankomende zomervakantie (4 weken nog ;) elke woensdag tussen 9:30 - 11:30 op de haven rondlopen.

Groeten,

Urwin Fräser

Boy  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten