Marco Hugo stuurde de volgende bijdrage:
Trillende Beagle 2
Na de meivakantie en openingstocht van 2017
zijn Jacqueline en ik er een beetje klaar mee.
Het harde stampen van de motor bij lage toeren
(van 1000 tot en met 1500 toeren) heeft mij doen besluiten om het een en
ander maar weer na te gaan kijken.
Vorig jaar bij de Yanmar dealer nieuwe
motorsteunen besteld, Mijnheer Hugo deze motor steunen moet u hebben voor dit
type motor. Dus de steunen geplaatst maar het mocht niet
baten: de motor blijft trillen en stampen in bepaalde toerentallen.
Ik heb internet weer af lopen struinen, tig
internetsites bezocht en forums gelezen. Bij de meeste sites wordt 1 type steun
continue genoemd, Yanmar steunen voor 75 gr achter 100 gr.
Weer een prijsopgave aangevraagd bij een Yanmar dealer en ja hoor meneer Hugo, deze zijn wel duur hoor u moet rekenen op
een bedrag van ongeveer 800 euro!
Nou, dacht het niet hoor en weer verder
internet uitgepluist toen kwam ik bij motorsteunen.nl.
Hier hadden ze copy`s van deze steunen kosten
400 euro, maar je raadt het al, de maatvoering op de vloer is groter dan de
bestaande motorsteunen dus moet de motor gelicht worden.
Zucht ... thuis nog niet klaar met verven maar
ja, we moeten toch op vakantie met de boot dus aan de slag maar weer.
Huib Hengel had ook nog het idee dat het
misschien iets in de brandstofpomp kan zijn dus heb ik als eerste geprobeerd om
met een verstuiverreiniger de boel
schoon te maken, dit had geen soelaas. Ik was gelukkig een dagje vrij dus heb ik
gelijk de stoute schoenen aangetrokken en de brandstofpomp en verstuivers er
uit gehaald en weggebracht naar Terlouw dieselservice.
De uitslag was dat de verstuivers en brandstofpomp
nog als nieuw waren dus weer een pak van mijn hart. Weer wat uit gesloten.
Afgelopen woensdagavond samen met Edwin en Mitchel de motor eruit gehesen met de
takels en stellage van Tino waarvoor nog mijn dank allemaal.
Nu staat de motor op de vloer waar ik er goed
bij kan en hem gelijk eens grondig schoon zal maken.
Elk voordeel heeft zijn nadeel: ik kan nu wel makkelijk bij de motor en kan de
verstuivers en brandstofpomp gemakkelijk terug plaatsen en afstellen, zo leer je toch weer beetje bij beetje je boot en technische installatie kennen en snap je ook de werking van de motor
wat meer.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjHRma7SX7W8jpRwZT-RsRnwFRQ1jfMBdSCMYRTv5eOTcOGEt8XuW33KMoI-D0rWya3hbck6JvZGR8Mc7QzBw5ZBpyC44u5R3nwh8K48xlbO5HUQH7Bllb6a__SrH_pQmGh9tC1TytGdwog/s640/IMG_20170518_181341412.jpg)
Hoop dat volgend weekend de motor er weer in
zit en hij niet meer staat te stampen .
Met vriendelijke groet
Marco en Jacqueline
Een mooi verhaal Marco, en nu maar hopen dat het probleem dan verholpen is en jullie de rest van dit seizoen rustig kunnen varen zonder irritant getril.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten